تحولات لبنان و فلسطین

استاد حوزه و دانشگاه معرفت به امام را از جمله وظایف مردم در زمان غیبت دانست و گفت: کسانی که در زمان غیبت بسر می‌برند، وظیفه‌شان معرفت‌الامام است، یعنی به معرفت حضرت ولی‌عصر(عج) باید دست پیدا کنند.

استاد حوزه قم: وظیفه مردم در دوران غیبت، معرفت به حضرت ولی‌عصر(عج) است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضایی اظهار کرد: پیامبر اعظم اسلام، حضرت محمد(ص) فرموده است مَنْ مَاتَ وَ لَیْسَ فِی عُنُقِهِ بَیْعَةٌ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّةً و .. هرکس که بمیرد و امام زمان خودش را نبیند و یا به تعبیر دقیق‌تر به مقام معرفت‌الامام دست پیدا نکند، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته که مرگ جاهلیت همان مرگ منافقانه و کافرانه است.

وی تصریح کرد: این حدیث در مکتب‌های تشیع و تسنن معتبر و یافت می‌شود و حتی ابن تیمیه وهابی مسلک هم آن را به عنوان یک حدیث صحیح نقل کرده است.

وظیفه مردم در دوران غیبت، معرفت به حضرت ولیعصر(عج) است

استاد دانشگاه کاشان با طرح این پرسش‌ها که باید چه کاری انجام داد تا به مقام معرفت دست یابیم؟ و مقام معرفت چقدر اهمیت دارد؟ گفت: مرحوم آیت‌الله آقا سیدعلی قاضی نخستین پله برای رسیدن به معرفت امام را توجه به امام و حس حضور دانسته است.

وی تاکید کرد: برای تعجیل در فرج امام مهدی موعود(عج) باید همواره توجه و حواسمان به آن حضرت باشد.

استاد حوزه‌ علمیه کاشان با بیان اینکه معرفه‌الامام و توجه به حضرت حجت صاحب‌ازمان(عج) باید اولویت کار مردم باشد، افزود: هیچ‌ کس، هیچ‌ کاری را در هیج زمانی نباید بر نصره‌الامام مقدم کند چراکه خسرالدنیا و الاآخره می‌شود.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در تمامی سختی‌ها، رنج‌ها و شکنجه‌ها، به یاد مولای متقیان امیرالمؤمنین بودند و می‌فرمودند، اما علی(ع) کجا هستند و این مهم همان نصره‌الامام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی تاکید کرد: اگر کسی بتواند اولویت خودش را حضرت بقیه‌الله امام مهدی (عج) قرار دهد، معرفه‌الامام است که حضرت زهرا(س) به مسلمانان آموخته‌ است.

وی بیان کرد: اولویت‌ تمامی مسلمانان در دعاها باید حجت صاحب‌الزمان (عج) و در حقیقت شیفته آن حضرت باشند.

استاد دانشگاه کاشان، علت تاخیر در ظهور حضرت مهدی(عج) را نداشتن طالب و متقاضیان واقعی بیان کرد و گفت: خداوند سبحان هرگز بخیل نیستند و اِلا، والله امام زمان(عج) از ما هیئتی‌تر، حسینی‌تر و غیرتی‌تر و از ما با ذوق‌تر است تا حتی یک روز زودتر انتقام مادر گرامیشان حضرت فاطمه زهرا(س) را بگیرد، پس چرا ایشان ظهور نمی کنند چون متقاضی واقعی ایشان نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید فرافکنی کنیم، افزود: یکی از اشتباهات رواشناسی خیلی از شیعیان فرافکنی است، همیشه می‌گوییم ما این طوری نیستیم، در حالی که امام زمان(عج) را نمی‌خواهیم و طالب ایشان نیستیم، آیت‌الله بهبهانی گفته‌اند من در بین‌الحرمین به حضرت مهدی(عج) مشرف شدم، محضر ایشان عرضه داشتم این همه شیعیان به عشق شما آمده‌اند، امام فرمودند این گونه نیست، هیچ کدام به عشق من نیامده‌اند، بین دو انگشت من نگاه کنید، دیدم هر کسی به برای حل مشکل خودش دعا می‌کند و معلوم است کسی اولویتش امام زمان(عج) نیست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضایی یادآور شد: اولویت کسی امام زمان(عج) است که مانند مادری باشد که پشت در اتاق عمل منتظر فرزندش است، آه می‌کشد و از ته دل برای او دعا می‌کند.

به گفته وی، ما باید مانند آن مادر جگرمان برای امام عصر بسوزد چرا جگر ما نمی‌سوزد؟ چون فراغ آن حضرت را درک نکرده‌ و متاسفانه جای خالی حضرت را حس نکره‌ایم و در حقیقت پیوسته و مدام به دنبال آن حضرت نیستیم.

استاد دانشگاه کاشان تصریح کرد: در روایات آمده که یکی از شرط‌های اساسی برای تشریف فرمایی امام مهدی(عج)، حس کردن جای خالی آن حضرت است و متاسفانه این مشکل از ما است، فکر می‌کنیم جمع شدن ۳۱۳ نفر یکی از شرط‌های ظهور و تشریف‌فرمایی حضرت حجت(عج) است در حالی که مشکل اصلی حس نکردن جای خالی آن حضرت توسط ماست.

وی خاطرنشان کرد: مشکل و شرط اصلی که تاکنون ظهور تحقق نیافته و حضرت حجت(عج) نشریف نیاورده‌اند، آن است که اقبال عمومی مردم و جامعه جای خالی آن حضرت را حس نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضایی گفت: حضرت مهدی موعود(عج) به مرحوم حاج محمدعلی فشندی که تمامی علما داستان تشرف او را می‌دانند، فرمودند اگر شیعیان من به اندازه‌ای که به دنبال یک لیوان آب خنک می‌روتد تا در فصل گرما بنوشند، دنبال من بودند، من آمده بودم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.